donderdag 1 juni 2017

29/05 - 01/06 'O Cebreiro - 'O Pedrouzo


Druk na het starten van de fotoreeks bovenaan op de knop  Show info  voor de opmerkingen.



Created with flickr slideshow.


O' Pedrouzo
⟻ Vézelay 1716 km 

↦ 20 km Santiago de Compostela
↦ 107 km Finisterre

01-06-17, 21:48 - Ronny Van Steen: Gasten van Brazilië lieten een wensbandje achter bij een beeldje. Wij kregen er ook één omgebonden. Tijdens het om binden mag je 3 wensen doen. Deze gaan in vervulling als het bandje spontaan van je arm valt. Vittorio had er enkele jaren eentje dat pas na 3 maanden afviel.

01-06-17, 16:31 - Ronny Van Steen: 28km, nog 20 te gaan, mijne zwanezang wordt morgen ingezet. Met Vittorio gelopen en Marcus terug tegen gekomen. We zijn na enkele weken weer compleet, op Jan na. Ik denk dat die serieus de bloemekes aan het buiten zetten is. Daar is hij ook jong voor en vrijgezel. We hebben er nog wel contact mee via Whatsapp. Tot 11u weer veel mist, en dan trekt het zoals de voorbije dagen weer open. Voor de middag is het heel goed stapweer. Vanaf twaalven wordt het warm. Sinds enkele dagen lopen we tussen eucaliptusbomen. Het kan er heerlijk ruiken. Eén van de lievelingsgeuren van Lieve. Een mooie herberg gevonden. Compartimentjes per 4. Voorlopig zijn we onder ons drieën. Seffens gaan we samen eten en drinken. Morgen komen we dus aan in Compostella bij mijne vriend den heilige Jacobus. Hij heeft goed voor me gezorgd op mijne Camino. Wie me graag een intentie stuurt mag dat gerust doen. Ik maak hier alles over aan de juiste heilige met een gebedje, met veel plezier. Een kaarske hoort er natuurlijk ook bij. Tot later. 


Boente
⟻ Vézelay 1688 km 

↦ 48 km Santiago de Compostela

↦ 135 km Finisterre

31-05-17, 22:58 - Ronny Van Steen: In de mist vertrokken. 7u. Typisch voor Galicië, mist en nog eens veel mist. Geen geschiedenis, geen toekomst. Je ziet maar 100m. Het deed me aan mindfullness denken. Leven in het nu. Pas rond elven brak de zon erdoor. Het was windstil en aangenaam wandelweer. Rond half 12 Vittorio weer tegen gekomen. En weer samen op stap, met graagte. Jan, den Duits zit al 110km achter ons, Marcus moet in de geburen zijn. Onderweg kom je meer en meer gekend volk tegen. Toffe mensen die je binnen 8 dagen nooit meer terug zal zien. Wereldmensen die geen problemen zien in taalbarrières, gewoontes, kleur, cultuur..... en telkens een oplossîng zoeken voor ... daar kunnen velen in ons landeke nog iets van leren. Mannen, vrouwen, oud of jong, blank of zwart, alle luxe zit in je rugzak, moe, blessures, gesnurk grote slaapkamers ... en toch draait het hier onder toch wel dikwijls moeilijke omstandigheden. Een vrouw op krukken loopt 10 a 15 km per dag met haar zoon, ne jonge Amerikaan loopt zijn schoenen stuk en loopt blootsvoets verder op bosgrond, stenen, keien... alle ondergrond.... maar volgens hem gaat het wel. Ik verwittig de hospitaleros dat deze man in grote moeilijkheden zit en hier vandaag laat of morgen voor de middag moet passeren. Zeer laat 's avonds komt hij binnen gestrompeld en krijgt de schoenen van een hospitalero, rode maar vrij nieuwe goei schoenen, ik vergeet nooit zijn gezicht. Vandaag 27km op de teller. Ik zit in Boente. Nog 48 km te gaan. Nu gaat het echt heel snel. Zelfs wat beangstigend snel. Mijn vliegtuig is niet volgende week donderdag, maar vrijdag. In Compostella is bijna geen slaapplaats meer voor dit weekend. Een speciale mis van christenen en orthodoxen. Alles volgeboekt sinds 14 dagen. Mijn vrouwke weer aan het werk gezet en zij heeft slaapplaats gevonden op een slaapzaal. Jammer, ik wou wel meer luxe, maar ok. Mercie voor de hulp. Ik boek na Finisterre wel een kamer met een enkel bed. Slaapwel xxx

Ligonde
⟻ Vézelay 1659 km 

↦ 77 km Santiago de Compostela
↦ 164 km Finisterre

30-05-17, 19:00 - Ronny Van Steen: Ligonde. Nog 77km. Vanmorgen lang uitgeslapen en ten volle van mijn kamer geprofiteerd. Mijn kopke had geen zin om te vertrekken. Mijn benen wogen de eerste 15 km zwaar, maar daarna beterde het met de km. Gisteren even kunnen proeven van luxe, gekende mensen ... het luie leven ... de oorzaak is snel gevonden. De herberg wordt open gehouden door 13 hospitaleros. Bijna geen plaats meer voor pelgrims. De hospitaleros zijn erg gelovig. Je moet 3 handtekeningen zetten onder reglementen over van alles en nog wat. Geen drugs, geen alcohol .... en in het gehucht is geen cafeeke. Dat is jammer maar zo erg is dat ook weer niet. Maar uiterst vriendelijke mensen en het eten ruikt lekker. Ik was 5 min binnen of ik werd al uitgenodigd om mee naar ne film over het leven van Jezus te kijken. Ik prefereerde echter een douche en mijn kleren te wassen. Gisteren met Lieve de terugreismogelijkheden overlopen, oftewel zwaar versnellen, of vertragen. Ik heb voor het 2de gekozen. Dwz : Vrijdag aankomst in Compostella, zaterdag daggeske rust. Zondag eerst naar de mis in de kathedraal, met de botafumeiro, dat groot slingerend wierookvat en onmiddelijk erna vertrekken naar Finisterre. Zondag wordt het dus laat vertrekken en laat aankomen. Maandag en dinsdag stappen. 1 overnachting in Finisterre. Woensdag bus terug naar Compostella en donderdag de vlieger op naar.... jawel mijn schatteke. Ook dit ziet er weer erg goed uit.

Ferreiros
⟻ Vézelay 1633 km 

↦ 103 km Santiago de Compostela
↦ 228 km Finisterre

29-05-17, 21:48 - Ronny Van Steen: Gisteren de iets langere route via Triacastela gekozen. Deze ging ik blijven volgen tot in Sarria. Halverwege de route toch beslist om terug naar de noordelijke route te gaan, en nog eens om gewandeld. Eerlijker is het om te zeggen, "niet goed op de splitsing van de gele peilen gelet en verkeerd gelopen". 27 km. Geen spijt van, hele mooie oude dorpjes met maar een handvol huizen en oude holle wegen van de oude St Jacobsroute. Ik was pas laat vertrokken, 8u, want mijn afspraak met den Brats en zijn madam was pas om 15u. Door de omweg en mijn late besluit om toch wat verder te lopen dan het dorp van de afspraak met Marc, kwam ik in de problemen. Ik ging te laat aankomen om Marc, den Brats, een juiste locatie door te geven. In extremis een hotelleke gevonden in de middle of noware. Marc heeft een uur moeten zoeken. De hoteluitbater heeft hem uitleg gegeven hoe hij er kon geraken. Marc spreekt gelukkig redelijk goed Spaans. Samen enkele apperitiefkes gedronken. En om 19u samen gegeten. De Marc en zijn vrouw stonden erop het eten te betalen. Heerlijk om terug bekenden te zien. Merci voor de gezellige middag en avond en het lekkere eten. Na hun vertrek naar mijn kamer en genieten van deze luxe. Toilet en badkamer wel op de gang, maar privacy op een eigen kamer. Geen rekening hoeven te houden met kamer- of zaalgenoten, en zelf ook niet gestoord worden door anderen. De kamer afgesloten door een echte deur. Geen gedoe met gordijnen of zo. Dit is echt heel lang geleden. Basic is nu luxe geworden. Nog 103 km te gaan tot Compostella, en nog eens 3 dagen naar Finisterre. Het voelt raar. Het einde nadert snel.


Keep on Walking - Passenger 

Well, last night I couldn't sleep 
I got up and started walking 
Down to the end of my street 
And on into town 

Well I had no one to meet 

And I had no taste for talking 
Seems I'm talking my whole life 
It's time I listen now 

Well I walk passed the late night boys 

With their bottles in their doorways 
And I walk passed the business men 
Sleeping like babies in their cars 
And I thought to myself, "Oh, son 
You may be lost in more ways than one" 
But I've a feeling that it's more fun 
Than knowing exactly where you are 

Like a stone 

Carried on the river 
Like a boat 
Sailing on the sea 
I'll keep on walking 
Oh, I'll keep on walking 
Until I find that old love or that old love comes to find me 

Well, I walked into the morning and felt the warm sunlight forming on my shoulders

'Cos it hit me with no warning like a summer sky storming in my lungs 
Ain't it funny how the kids walk by? 
They'll do anything to make themselves look older 
While the women spend their money on anything that makes them look young 

Like a stone 

Carried on the river 
Like a boat
Sailing on the sea 
Oh, I'll keep on walking 
Well, I'll keep on walking 
'Til I find that old love or that old love comes to find me

Oh, lo lo 

Oh, oh oh
Oh, lo lo 
Oh, oh oh 

Well I'm like a stone 

And I'm carried on the river 
Like a boat 
Sailing on the sea 
Oh, well I'll keep on walking 
Well, I said I'll keep on walking, oh 
'Til, I find that old love or that old love comes to find me
'Til, I find that old love or that old love comes to find me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten